Nasz pierwszy profesjonalny wywiad!

     Dzisiaj na lekcji TIK-u dostaliśmy zadanie, aby przeprowadzić wywiad z wybraną przez nas osobą. Już od samego początku te zadanie bardzo mnie zaciekawiło, ponieważ od zawsze podobała mi się praca w dziennikarstwie.

    Pani Profesor Anna Pławecka zaczęła z nami ten temat od pokazania bardzo ciekawego filmiku. Pani dziennikarka opowiadała w nim w jaki sposób przygotować się do wywiadu i na jakie rzeczy najbardziej zwracać uwagę podczas rozmowy z drugą osobą. Były to cenne rady, które pomogły mi później kiedy sama musiałam przeprowadzić wywiad. Jednym z wymagań w naszej pracy było to, aby osoba którą będziemy chcieli przestawić pozostałym uczniom ma być absolwentem naszego liceum. Przed spotkaniem z wybraną osobą należało zrobić "research internetowy" i wypisać informacje znalezione w internecie, które na tyle nas zaintrygowały, że chcielibyśmy zapytać się o nie swojego rozmówcę. Następnie każdy z nas spotkał się z wybraną przez nas osobą i przeprowadził z nią rozmowę nagrywając wszystko na dyktafon. Później trzeba było stworzyć surową wersję zwaną "anakoult", zredagować pytania wraz z odpowiedziami i sformatować prawidłowo tekst dodając zdjęcie z osobą z wywiadu. 

    Myślę, że było to wspaniałe ćwiczenie dla każdego z nas. Mogliśmy zobaczyć, jak dużo pracy trzeba włożyć w to, aby powstał dobry wywiad oraz sami sprawdziliśmy swoje siły w tym temacie. Mi osobiście bardzo podobało się to ćwiczenie i utwierdziło mnie w przekonaniu, że praca dziennikarska jest naprawdę wspaniała. 

M. 

Popularne posty z tego bloga

Międzynarodowy Dzień Ziemi

Tłusty czwartek